Reklamační řád
Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. ve znění pozdějších předpisů a ustanoveními Zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů při odpovědnosti za vady a uplatňování odpovědnosti za vady prodávaných výrobků a poskytovaných služeb v případě, že kupujícím je spotřebitel.
V případě, že kupujícím je podnikatel, reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku o odpovědnosti za vady výrobku.
I. Obecná ustanovení
1.1 Prodávaný produkt musí mít požadovanou, popřípadě právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru nebo hmotnost a musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.
1.2 Prodávající odpovídá za vady, které má prodaný produkt při jeho převzetí kupujícím. Při použitých produktech neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U produktů prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
1.3 Vlastnické právo koupeného produktu přechází na kupujícího okamžikem zaplacení dané věci.
1.4 Nabytím vlastnického práva přechází na kupujícího nebezpečí nahodilé zkázy, zničení a poškození produktu.
II. Lhůty pro uplatnění reklamace - kupujícím je spotřebitel
2.1 Obecná záruční lhůta je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí produktu kupujícím. Pokud je na prodávaném produktu, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta k použití (expirační doba), záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.
2.2 Pokud se na prodávaný produkt vztahuje záruční lhůta delší než 24 měsíců, je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním listu jsou podmínky a rozsah této záruky.
2.3 Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.
III. Lhůty pro uplatnění reklamace - kupujícím je podnikatel
3.1 Záruční lhůta je 12 měsíců podle § 429 Obchodního zákoníku, zákona č. 513/1991 Sb. a ve znění pozdějších předpisů a začíná běžet ode dne převzetí produktu kupujícím. Pokud je na prodávaném produktu, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta k použití (expirační doba), záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.
3.2 Pokud se na prodávaný produkt vztahuje záruční lhůta delší než 12 měsíců, je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním listu jsou podmínky a rozsah této záruky.
3.3 Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.
3.4 Záruka se nevztahuje na provozem opotřebitelné díly.
IV. Místo uplatnění reklamace
4.1 Kupující si uplatňuje odpovědnost za vady prodávaných produktů písemně na adrese prodávajícího: Debongré, s.r.o., Dlouhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko, email: office@debongre.com , mobil: +421 944 684 850 neprodleně po zjištění vady produktu. Uplatnění odpovědnosti za vady prodávaných produktů si kupující uplatňuje přímo u pracovníka, který je zodpovědný za vyřizování reklamací.
4.2 Zároveň musí být dodržena podmínka předložení dokladu o koupi produktu.
4.3 Pokud je produkt nadále používán kupujícím s vadou, následkem čehož je její neodstrániteľnosť, nebude reklamace prodávajícím uznána.
4.4 Vedoucí provozu, resp. pracovník, který je pověřen vyřizováním reklamace vystaví kupujícímu reklamační list, v němž uvede druh produktu, kdy byl zakoupen, jeho cenu, rozsah vady, datum vystavení reklamačního listu a další údaje a kupující svým podpisem potvrdí předání reklamovaného produktu.
V. Odstranitelné vady
5.1 Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen tuto vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
5.2 Za odstranitelné vady se považují vady produktu, odstraněním jejichž neutrpí kvalita a užitné vlastnosti produktu.
5.3 V případě, že prodaný produkt ještě nebyl použit, může kupující požadovat výměnu produktu. Totéž může kupující žádat ve vztahu k součásti produktu, pokud s vada týká pouze této součásti.
5.4 Prodávající má možnost namísto odstranění vady vyměnit vadný výrobek za bezvadný.
5.5 Pokud jde o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže produkt pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet oprav řádně užívat, má kupující právo na výměnu produktu, nebo má právo od smlouvy odstoupit.
5.6 Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen produkt převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož io provedení opravy a o době jejího trvání.
VI. Neodstranitelné vady
6.1 Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se produkt mohl řádně užívat jako produkt bez vady, má kupující právo na výměnu produktu nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
6.2 Pokud jde o neodstranitelnou vadu, při níž lze produkt používat, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu. Při určování výše přiměřené slevy se přihlíží k charakteru vady, stupeň a způsob opotřebení produktu, délku používání produktu a možnosti jeho dalšího užívání.
VII. orgán dozoru
7.1 Inspektorát SOI (Slovenská obchodní inspekce) pro Nitránsky kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. +421 37/772 02 16
fax č. +421 37/772 00 24
email: nr@soi.sk